TUJUH dan TIGA ala ala sama ke sebutannya? @ Friday, October 28, 2011
▼
dD said: Ape kebendanye aku kena marah semalam dgn sorang customer ni? Ade ke aku yg patut dipersalahkan? Tak paham betul laa. Kau yg salah kenapa susah sgt nk admit? Sedap kau je nak tengking aku? Korang kenapa buat muke tak puas hati? Aishh.. aku bukan marah korang laa. Nak tahu cter tak? Begini....27/10/11- Pd angka jam pukul berapa aku tak hengat, ade sorang customer ni datang topup fon dia.
Cust. : topup maxis rm10 dik.
Aku : no. kak?
Cust. : 012-******3
Aku : 012-******3 (sambil tulis dan type no.fon)
Cust. : oke. lama ke processing?
Aku : kejap je.
Selang 10 minit......(dia dtg balik)
Cust. : knp tak masuk lagi topup akak?
Aku : kejap sy check balik.
Selang 1 minit.....
Aku : da masuk la kak.
Cust. : tak dapat pun.
Aku : tapi dlm fon tulis success. (aku tunjuk msj dlm fon tu)
Cust. : mane no.tu meh akak check balik.
Aku : nah ni hah.
Cust. : nie bukan no.akak. akak sebut 7 (di hujung no.fon dia)
Aku : tapi td akak sebut no.nie. sy tanya akak betul ke tak no.nie then akak jawab ye. akak tgk sy tulis n
tak cakap no.tu salah. sy tny lg betul ke? akak jwb ye.
Cust. : tapi akak sebut 7 bukan 3. abis tu no.sape? (dgn nada tinggi)
Aku : sy tak tahu la tp da masuk kat no.dia
Cust. : arrrgghhh.. (blah dlm keadaan tak tentu hala)
Moral of the story: PERINGATAN kepada diri sendiri- Sentiasa bersabar dgn kerenah cutomer.
PERINGATAN kepada customer- Check no.tu betul2 sebelum topup kerana pihak
kami tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kecuaian yg berlaku melainkan
ianya adalah salah kami sendiri. Terima kasih.